Kendi yürür biçerdöver makinesi dünyanın beslenme biçimini değiştirmiştir. Bugün, dünyadaki tahılın yarısından fazlası John Deere biçerdöverlerle hasat edilmektedir. Bu başarının X Serisi Model 55'ten başlayan öyküsü teknik bir inovasyonu anlatır ve profesyonel bayi ağları üzerinden yüksek kalitede müşteri desteğiyle yazılmıştır.
Başlangıcı 1936'nın atla çekilen 36B modeline kadar giden 55H, John Deere'ın eğimli arazi makinelerindeki uzmanlığına dayanıyor, zemin dengesini daha o zaman kendi kurabiliyordu. Tanıtım filmlerinde öne çıkarılan pek çok özelliği günümüz sürücüleri de tanıyacaktır: 'tek parmak' hidrolik direksiyon, güçlü disk frenleri ve değişken hızlı tekerlekten tahrik.
İlk paletler inşaat makinelerinden dönüştürüldü. Çelik plakaları düzenli yağlama gerektiriyordu ve yol hızları düşüktü. Resimde İtalya'da bir pirinç hasadında kullanılırken görüyoruz. Bugünkülerden bildiğimiz üçgen profil o zaman da vardı, ama güvenilir lastik paletler için 40 yıldan fazla beklemek gerekecekti.
CTS (Silindir Dişli Ayırıcı) biçerdöverindeki büyük silindir ve iki rotorlu üst ön kontrabatör ile ikinci bir harmanlama eylemi sağlandı. John Deere'ın patent süresinin bittiği 1996'ya kadar dünyanın tek hibrit biçerdöveriydi. Kompakt, dar gövde sayesinde çok iyi verim alındı. Asya'da çeltik hasatlarında hala kullanılmaktadır.
Parallel Tracking özelliği sürücünün biçerdöveri çok iyi bir şekilde orta hatta tutabilmesini sağladı. Eller serbest kılavuzluk ise 2002'de AutoTrac'in gelişiyle mümkün oldu. Ekran Harvest Monitor ve Verim Haritalama yazılımıyla donatılmıştı ki bugün pek çoğu hala kullanımdadır.
İlk biçerdöver filolarında hangi makinenin boşaltma yapacağını belirtmek için bayrak kullanılıyordu. Sonra kısa dalga radyo, sonra da mobil telefonlar geldi. John Deere Modular Telematics Gateway (Telematik Ağ Geçidi) hasat işlerinde son 20 yılın en büyük inovasyonudur. Konum vererek uzaktan izlemeyi mümkün kılar ve makine performansıyla ilgili gerçek zamanlı veri sunar. İş planını, hasat mantığını ve daha başka pek çok şeyi dönüştürür.
Cisco Illinois'den Greg Briggs 20 Mayıs 2010'da bir 9870 STS almıştı. John Deere'ın ürettiği 500.000inci biçerdöverdi. Tek Dişli Ayırıcı Sistem geleneksel sarsak sistemden ileriye doğru büyük bir atılımdı ve öyle başarılı olmuştu ki, bugün dünyada en çok tercih edilen S Serisi biçerdöverlerde yaşamaya devam ediyor.
Son geliştirdiğimiz biçerdöverler yeni özellikleriyle size neler kazandıracak görün .